Okmányok bemutatása
Okmányok bemutatása
2021. január 1-jén hatályba lépett a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény módosítása, amely kötelezi a szálláshely-szolgálatót, hogy a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevők törvényben meghatározott adatait a Kormány által kijelölt tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen rögzítse a törvényben meghatározott célból.
A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő Vendég tehát köteles a személyi azonosításra alkalmas okmányát az adatok rögzítése céljából bemutatni. A hatályos jogaszabályok szerint Magyarországon életkortól függetlenül, minden polgárnak kötelező rendelkeznie személyazonosságát igazoló hatósági igazolvánnyal, ez lehet: személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély. A jogszabályok alapján az adatok rögzítése minden szálláshelyre érkező vendégre vonatkozóan egyformán kötelező, így az adatok rögzítésétől eltekinteni nem lehet.
Az okmány bemutatásának hiányában a Szállásadó a szálláshely-szolgáltatást köteles megtagadni. Ebben az esetben a már megfizetett szállásdíj a Szállásadó tulajdonába kerül szolgáltatás nyújtása nélkül.
További információk: www.vizainfo.hu
Az okmány bemutatásának hiányában a Szállásadó a szálláshely-szolgáltatást köteles megtagadni. Ebben az esetben a már megfizetett szállásdíj a Szállásadó tulajdonába kerül szolgáltatás nyújtása nélkül.
További információk: www.vizainfo.hu